29 sep. 2008

TEPRESENTATION

Här kommer en kort presentation av den första te blandningen och hur den kom till. Min mamma Anita blandade till den för drygt trettio år sedan. Hon ville helt enkelt ha en egen blandning och resultatet blev Brunkullans Svart Smaksatt Te. Jag var med och provsmakade blandningen eftersom jag har en "geografisk tunga" dvs väl utvecklat smaksinne. Tungan är mycket praktisk men tyvärr inte så vacker! När ingen av mammas favorit-ingredienser "stack ut" utan en ny välbalanserad smak kom fram, då föddes den första blandningen. Å visst håller den än! Jag dricker en kopp av det svarta originalteet varje dag.....har gjort så också i drygt trettio år! Se mer här.
SMAK & KARAKTÄR: Välbalanserad, fyllig och tidlös med toner av karamelliserad frukt. Passar att dricka när som helst på dagen, gärna med mjölk. Smaksatt med äkta bergamottolja, ros och citronskal som anses ge ett balanserat och lugnt sinne. Passar även till »afternoon tea« eftersom citrusaromerna fungerar både med söta bakverk och salta smörgåsar.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om hur det svarta Brunkullan kom till. Var kommer namnet ifrån?

    SvaraRadera
  2. Detta te finns att köpa hos www.tefrossa.se, min absolut favvistebutik på nätet.

    SvaraRadera